Dos Tres

Filip har en spanktalande fröken på dagis som brukar slänga in lite på spanska under barnens morgon-samling på dagis. Bland annat har han lärt sig att räkna till tio på spanska och kan några ramsor.
 
Just därför tyckte Filip att Dos Tres (un dos tres..ett, två, tre  ja ni fattar) är ett passande namn på sitt syskon som kommer i april. Han har verkligen bestämt att detta är det finaste namn bebisen kan få och har berättat det för alla han känner, Mamma och pappa tycker kanske att det finns nåt mer passande, men för tillfället kallas den lille rackaren i mammas mage för  just Dos Tres av den enkla anledningen;)
 
Det blir nog en riktigt vilde det här också, om man ser hur den håller på redan i v.22 och har jag har faktiskt känt sparkar från v.14-15 redan. Ja, till och med Tom Stian har känt det utanpå så tidigt den här gången.
 
 

Kommentarer
Postat av: Madde

Wow vad häftigt!! :-) Jag håller också på Dos Tres som namn, eller varför inte ett dubbelnamn med spanskt inslag som tex. José-Göran eller Gert-Ramos? Vore väl fint!! ;-) Förresten, vi måste styra upp en dejt till jul! Puss!

2012-12-18 @ 23:11:54
Postat av: Linda

Haha vän, jag dog just..José-Göran kan var ett av de ruttnaste namnen jag har hört! Men visst kan han heta det. Men då ska jag bestämma namn på din unge sen! ;-) Ja, vi måste ses i jul!! Kram

2012-12-19 @ 23:35:27
URL: http://lindaslykke.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0