Tennarmband

Till min stora lycka fick jag allt jag behöver för att komma igång med tillverkandet av tennarmband i födelsedagspresent av mamma och pappa i påsk. Skinn, nålar, tenntråd, senor, renhornsknappar m.m

Så det första armbandet började jag på när jag var i Söderhamn och gjorde klart det i en liten röd stuga med vita knutar i Mora (där vi övernattade på väg hem till Norge).


Naturligtvis kunde jag inte börja med en av de enklaste flätorna utan valde en
makramé-fläta ;) Mamma var skeptisk först men vi fixade det!


Flätan satte jag sen fast på en bit turkost skinn.


Och så sydde jag ihop armbandet på undersidan. Det var lite kruxigt att veta hur man
skulle göra stygnen men det lär man sig väl när man gjort ett par stycken.


Jag sydde fast renhornsknappen och en ögla och sen var armbandet klart och min
kära sambo fick sig en liten present när jag och Filip kom tillbaka till Norge! ♥

Kommentarer
Postat av: Marie

Linda, du är SÅ begåvad! Imorrn ska ja hämta låddan hos mamsen å papsen din tänkte ja. Jippie! :) Säljer du sånna tennarmband oxå? Isf har du en köpare direkt! Har suktat efter sånt länge! Kram fina du

2012-04-15 @ 00:45:17
Postat av: Linda

Tack , vad du är gullig Marie!! =) Visst kan jag sälja tennarmband om du vill ha =) Har du en mailadress så kan jag skicka lite bilder på vad jag har för färg på skinn och så får du skriva vad du vill ha för sorts armband! kramar!!

2012-04-15 @ 19:38:43
URL: http://lindaslykke.blogg.se/
Postat av: Marie

Va roligt! Min mejl är: [email protected] Har hämtat finaste lådan idag oxå! Nu ska här inredas på altanen :) kram fina du

2012-04-18 @ 21:22:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0