dagens konstigaste

Sitter och ser på TV4 Nyheterna som berättar om två svenska journalister som blivit gripna i Etiopien. I högra hörnet visar de bilder på dessa två personer. Jag ser direkt att den ena är Johan som jag och min bror bodde tillsammans med i flera månader med på ön Smøla i Norge. Vi tre umgicks hela tiden och gjorde en massa utflykter tillsammans. När dom sen säger "Martin Schibbye och Johan Persson" får jag det bekräftat.

Johan hade aningens starka åsikter om saker och ting. Det var han som fick mig att inte handla på butikskedjan Glitter på flera år pga att han sett hur illa arbetarna på deras fabriker har det och det var nåt annat snack om Greenpeace. Men hur har han hamnat i detta kan man undra?

Stackars Johan. Får se hur det går på rättegången den 18 oktober.



Min bror och Johan

Kommentarer
Postat av: Linnea

oj gumman hur har du missat detta? Detta har varit uppvevat på nyheterna läääänge nu

Känner verkligen för johan och martin

fyyfaan för svaga sverige som aldrig kan ställa upp för sina medborgare och ställa krav och bojkotta länder som pissar på människors rättigheter... jaa verkligen blääää för Sverige!!

2011-10-11 @ 22:10:04
Postat av: Linda

Jag ser mest på norska nyheterna men jag hade läst lite om det nätet men inte sett nån bild. Kopplade inte helt att den skulle vara den här Johan heller... men uch.. vilken mardröm för dom =(

2011-10-12 @ 21:28:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0