Så gick det

Julverkstan i lördags var verkligen hur mysig som helst. Barnen bakade pepparkakor och busade i gymnastiksalen och jag och Linnea gräddade delar till vårat pepparkakshus. Dock sprang tiden iväg så vi hann inte riktigt göra färdigt det så jag tänkte att jag skulle pynta och sätta ihop alla delar under kvällen när jag kom hem.

Men trots att jag läst pepparkakshusbyggenas tio budord gick det verkligen helt åt skogen. Jag kokade socker med sirap, limmande och svor om vart annat. Tom Stian tillkallades och vi slet som djur med det förbannade huset i flera timmar. Men det ville bara inte hålla ihop.

Till slut hittade vi några saker som kunde hjälpa till att hålla ihop huset. Bra tänkte vi och lämnade huset åt sitt öde med en förhoppning om att allt skulle ha stelnat perfekt till dagen efter. Men när vi klev upp på morgonen hade hela skiten säckat ihop. Nä, tacka vet jag färdiga pepparkakshus-delar.

Men håll med om att det hade blivit väldigt snyggt om det bara överlevt? ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0